Afrika - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van javina leecy - WaarBenJij.nu Afrika - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van javina leecy - WaarBenJij.nu

Afrika

Blijf op de hoogte en volg javina

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vandaag ben ik vijf dagen in Afrika. De tweede dag dat we hier waren gingen we met alle volunteers en onze leidster Marina naar het project: de school. Toen we aakwamen gingen de leerkrachten met elkaar bidden en zingen dit was prachtig om mee te maken! Verder hadden de kinderen vakantie dus hebben we alle klaslokalen bekeken. Verder naar het stadje Tzaneen geweest. Hier voelde ik me echt een vreemde eend in de bijt. Veel donkere mensen keek ook naar je alsof je er niet helemaal tussen paste. Na het stadje gingen we naar een park toe waar we kleine en grote leeuwen kondenspotten dit was echt gaaf! Helaas was het veel te druk wegens een bruiloft die daar plaats nam dus moesten we weer weggaan. Wel heel mooi om te zien! Ik denk dat er wel 300 mensen in mooie afrikaanse jurken en gewaden en smokings liepen. Gister met alle volunteers en de leidster uit eten geweest allen niet echt iets Afrikaans gegeten haha. Vandaag heb ik met de rest van de volunteers activiteiten bedacht voor de volgende weken voor kinderen in de disability programs die gehandicapt zjn. Ook heb ik met de eigenares gesproken die mij graag als nurse (zuster) wilt gaan inzetten. De vrouwen in de dorpjes hier hebben geen kennis over hygiëne en over ehbo. Dus vele kinderen sterven door onnodige kleine dingen. Hier wil ik graag verandering in brengen! Nou tot volgende week allen!

  • 06 Oktober 2014 - 21:06

    Nicole:

    Zo en dan ben je er pas 5 dagen dat beloofd wat meis!!! Super have fun!!! Xx van ons 3

  • 06 Oktober 2014 - 22:08

    Esther:

    Wow jaapie, je hebt al veel dingen gezien.
    Ik weet zeker dat je nog veel meer gaat zien!
    Echt bijzonder!
    Heel veel plezier nog!!
    Xx esther

  • 07 Oktober 2014 - 08:43

    Ignace:

    Geweldig dat je dit doet; het zal zwaar zijn maar het zal je ook een goed gevoel geven om deze mensen te kunnen helpen. Respect hoor!
    Zet hem op. Ik lees graag meer over je bevindingen. Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Mijn eerste reis

Ik ga vanaf vandaag een maand vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika.

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2014

Afrika

06 Oktober 2014

Afrika

01 Oktober 2014

Afrika
javina

Vandaag komt mijn grote droom uit. Ik ga met een vriendin vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika.

Actief sinds 01 Okt. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 2601

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: